Расширенный поиск
22 Декабря  2024 года
Логин: Регистрация
Пароль: Забыли пароль?
  • Таукел къуру къалмаз.
  • Сютден ауузу кюйген, суугъа юфгюре эди.
  • Аурууну келиую тынч, кетиую – къыйын.
  • Адам сёзге тынгыла, акъыл сёзню ангыла.
  • «Ёгюз, джаргъа джууукъ барма, меннге джюк боллукъса», - дегенди эшек.
  • Кёлсюзден сёзсюз тууар.
  • Намыс сатылыб алынмайды.
  • Ач къарным, тынч къулагъым.
  • Ётюрюкню къуйругъу – бир тутум.
  • Джыйырма къойну юч джыйырма эбзе кюте эди.
  • Адеби болмагъан къыз – тузсуз хант.
  • Кёл – къызбай, къол – батыр.
  • Къарнынг ауруса, ауузунгу тый
  • Айтханы чапыракъдан ётмеген.
  • Ауругъанны сау билмез, ач къарынны токъ билмез.
  • Тилчи бир сагъатха айлыкъ хата этер.
  • Эллинг бла джау болсанг да, юйюнг бла джау болма.
  • Айтылгъан буйрукъ, сёгюлмез
  • Биреуге аманлыкъны тилеме да, кесинге ашхылыкъны тиле.
  • Ата Джуртун танымагъан, атасын да танымаз.
  • Сютню башын джалагъан къутулур, тюбюн ичген тутулур.
  • Хар ишни да аллы къыйынды.
  • Ачыкъ джюрекге джол – ачыкъ.
  • Къыз тиширыу кеси юйюнде да къонакъды.
  • Аджашханны ызындагъы кёреди, джангылгъанны джанындагъы биледи.
  • Аман адамны тепсинге олтуртсанг, къызынгы тилер.
  • Ауругъаннга – кийик саулукъ, джетген къызгъа – чилле джаулукъ.
  • Кёб ант этген, кёб ётюрюк айтыр.
  • Ётюрюкден тюбю джокъ, кёлтюрюрге джиби джокъ.
  • Ана къойну – балагъа джандет.
  • Бозаны арты дауур болур.
  • Кюлме джашха – келир башха.
  • Чоюнну башы ачыкъ болса, итге уят керекди.
  • Битмегеннге сакъал – танг.
  • Билгенни къолу къарны джандырыр.
  • Къарнынг бла ёч алма.
  • Эрине къаргъыш этген къатын, эрнин къабар.
  • Ана къолу ачытмаз.
  • Иги джашны ышаны – аз сёлешиб, кёб тынгылар.
  • Насыблы элин сюер, насыбсыз кесин сюер.
  • Биреуню къыйынлыгъы бла кесинге джол ишлеме.
  • Алим болгъандан эсе, адам болгъан къыйынды.
  • Тили узунну, намысы – къысха.
  • Келинин тута билмеген, къул этер, къызын тута билмеген, тул этер.
  • Ашхы адам – халкъ байлыгъы, ашхы джер – джашау байлыгъы.
  • Ишге юренсин къоллары, халкъ бла болсун джоллары.
  • Тойгъанлыкъ къойгъа джарашады.
  • Чомарт къолда мал къалмаз.
  • Айтылгъан сёз ызына къайтмаз.
  • Кесине гебен этелмеген, биреуге черен эте эди.
Страницы: 1 2 След.
40, 52 дня. Нововведения в Исламских похоронах.
 
Ас-саляму уалейкум уа РахматулЛахи уа Баракятух.

Аллах Всевышний упоминает о смерти в Къуране 164 раз, что придаёт этому вопросу огромную значимость. Так, Всевышний Аллах говорит: «Где бы ни были вы, смерть настигнет вас, даже если бы укрылись вы в башнях, высоко вознесённых». (Женщины,78).

Посланник Аллаха (да благословит его Аллах и приветствует) сказал: «Часто вспоминайте разрушительницу всех наслаждений - смерть, ибо, поистине, если кто-нибудь из вас вспомнит о ней в трудном положении, оно обязательно покажется ему лёгким». аль-Баззар. 682. Хадис хороший.

Итак, вопрос которым задаются многие люди в Кавказе.

Что такое 40 дней, 52 дня, нужно ли это? Несёт ли это в себе пользу для умершего? Это Ислам или исторически сложившийся обычай?

Чтобы мы могли получить ответы на свои вопросы, достаточно обратится к Корану, в котором мы всегда найдем ответы на наши вопросы.

Как вы можете сами увидеть, нигде не упоминается о таких числах, что после похорон нужно делать обязательные Ду'а через 3, 40, 52 дня, приглашая к себе имамов.


Шейх Салих ас-Сухайми.

— Преподаватель в мечети Пророка
— Преподаватель в Исламском Университете «аль-Джами’а аль-Исламия» г. Медина
— Известный ученый г. Медины.

Отвечая на вопрос о чтении Корана над умершим, сказал:

" Чтение Корана у могил или после погребения или через неделю, через 3 дня, через 40 дней... считается нововведением, т.к. нет никакого довода в отношении этого "

Задумайтесь, какой довод приводят люди, которые считают, что нужно проводить такие обряды по истечению определенного срока (будь то 3, 40, 52 дня..)
Их доводами являются лишь слова:

"Так делали наши отцы, бабушки, дедушки..."
В первую очередь мы мусульмане, мы должны руководствоваться Кораном и Сунной Посланника Аллаха (саляллаху алейхи вассалям), а не делать то, что делали наши предшественники.

Аллах в своей книге говорит:

Когда им говорят: «Следуйте тому, что ниспослал Аллах», — они отвечают: «Нет! Мы будем следовать тому, на чем застали наших отцов». А если их отцы ничего не разумели и не следовали прямым путем? (2:170)

Этот вопрос можно обсуждать бесконечно долго, надеюсь кому-то это напоминание принесет пользу, ведь Аллах в своей книге говорит:

" И напоминай, ибо напоминание приносит пользу верующим "
(51:55)
"Клянусь Аллахом, трусость не продлит мне жизнь, а храбрость не уменьшит её" (Халид ибн аль Валид)
 
Уа алейкумус-салям уа РахматулЛахи уа Баракятух.
Abu Hamza Stavropol, добро пожаловать на форум и спасибо за тему, но об одном хочу попросить: топиков с подобной тематикой у нас на форуме было уже несколько и твой этот пост лучше было бы добавить к одному из них. Для каждого нового поста открывать новый топик неправильно, следует воспользоваться "поиском".
 
Цитата
Abdullah пишет:
Уа алейкумус-салям уа РахматулЛахи уа Баракятух.
Abu Hamza Stavropol , добро пожаловать на форум и спасибо за тему, но об одном хочу попросить: топиков с подобной тематикой у нас на форуме было уже несколько и твой этот пост лучше было бы добавить к одному из них. Для каждого нового поста открывать новый топик неправильно, следует воспользоваться "поиском".
Ахи, я искал в поиске по ключевым словам: похороны, погребение и т.д.
Почему-то ничего не смог найти, может неправильно искал.
Подскажи как правильно? первый день на форуме.
ДжазакАллаху Хайран.
"Клянусь Аллахом, трусость не продлит мне жизнь, а храбрость не уменьшит её" (Халид ибн аль Валид)
 
Уа Алейкум Ассалам уа рахмату лЛахи уа баракатух!
давайте- давайте ))) давно я эфенди не критиковал )))
Аш-Шафи'и "Я не знаю более священной науки, после науки о халяле и хараме, чем наука о медицине."
 
Цитата
Abu Hamza Stavropol пишет:
Ахи, я искал в поиске по ключевым словам: похороны, погребение и т.д.
Почему-то ничего не смог найти, может неправильно искал.
Подскажи как правильно? первый день на форуме.
ДжазакАллаху Хайран.
можно было набрать например слово "маулуд или маулут" и вот какие результаты у меня вышли:
Хызенле: http://www.elbrusoid.org/forum/archive/forum117/topic8037/?sphrase_id=95660

Положение поминальных мероприятий в исламе: http://www.elbrusoid.org/forum/archive/forum121/topic11806/?sphrase_id=95660

Къарачай малут: http://www.elbrusoid.org/forum/archive/messages/forum139/topic15586/message1135651/?sphrase_id=95660#message1135651

Про поминки: http://www.elbrusoid.org/forum/archive/messages/forum121/topic11945/message902757/?sphrase_id=95660#message902757

Возможно есть и другие похожие темы, правда, все эти они остались, оказывается, в архиве.


Уа ияка.
 
Маулутларыбызны (ёлгеннге аталыб, этилген Къуран эм Маулутну окъуу) бу темада форумубуздан ссылкала берилибдиле. Сюйген алагъа къарасын.

Мен къошаргъа излеген джангы зат: Бусагъатдагъы имамларыбызны эм белгирениден эмда сёзю ётгенледен бири (атын айтыб айланмайын, джаратмазгъа боллукъду кеси) ма быллай айтды бир талай ыйыкъны мындан алгъа:

Биз маулутланы тохтатыргъа излейбиз, аны бла иги кесекден бери кюрешебиз. Тотхатханны юсю бла да Муфтиятда кенгеш этиб, иги кесекден бери тохтарыр оюмгъа келгенбиз. Алай а, къуру имамланы кесибизни къарыуубуз келмейди, миллетден болушлукъ болмагъанлай тохтатыб къояргъа. Адамларыбыз имамлагъа болушмайдыла. Алгъа заманлада намаз къылгъан, динден англагъан адамыбыз бек аз эди, алагъа джукъ англатхан бек къыйын эди. Энди, Аллахха шукур, адамларыбызны ичинде билимлиле эмда намазыны, башха борчларыны тындырыргъа кюрешгенле кёб болгъандыла. Маулутлада (эм башха хар тюрлю) керексиз джоюмла миллетибизни ёсюмюн тохтатыб турады, бир кёб адамны да диннге сууутхан этеди, дин джаны бла да тюз зат болмагъанын эслей, англай билгенле да кёбдюле.
Алайды да, энди маулут бла къаты кюрешиуню заманы джетгенди. Билимлиле юйюбюзде англатсынла, имамлагъа джакъ болсунла.

Мени тилеригим, барыгъыз да осият (завещание) джазыгъыз, къарт болсун, джаш болсун. Осиятыгъызда маулутланы бардырыргъа излемегенизни белгили этигиз, сора мен ауушхандан сора имам бу осиятны окъусун деб, ачыкъдан джазыгъыз, эм тилегиз. Осиятыгъызны имамны кесина беригиз, окъумай къойма деб, аманат этиб.

Былай бла, адамланы не излегенлери белгили болур, излемеген затын этиб айланыргъа имамны эм джёнгерлерин эркинлиги болмаз. Акъырын акъырын маулут этмегенле кёб бола башласала, башхала да къошулурла. Ималагъа да керек тюлдю да "маулутчу, шорпачы, очу-бучу" кибик атланы алагъа джабышдырыула.

Имамны айтханларын магъанасын джазаргъа кюрешдим, ансы хар бир сёзюн ол заман джазалмагъанма. Ол межгитге баргъанла барысы эшитгендиле бу сёзлени. Энди иш биздеди. Бу ишни къолгъа алыргъа кюрешейик. Хар нени имамлагъа атыу бла, къутулуб къалыргъа излемейик. Бек уллу фитналаны да чыгъармай, мадаргъа, болумубузгъа кёре билек болайыкъ.
 
Тылмач, имам тюз айтады, алай болсада, имамларыбыз кеслери барыб дуа окъуйла 3.. 40..52.. сора джарым джыл маулут , джыл маулут деб да бир джангылыкъ барды, кеслери бармай къалсала, дуа окъулмай , хызен этилмей къаллыкъ болур эдими?
юйюмде осият этгенимде, джарамайды дегенимде, джуукъларым къызгъанчха санаб къойдула))) хычин ашамазлыкъларына къыйналыб))
Мени джылытмагъан кюн, меннге тиймесин!
 
Цитата
Самия пишет:
Тылмач , имам тюз айтады, алай болсада, имамларыбыз кеслери барыб дуа окъуйла 3.. 40..52.. сораджарым джыл маулут , джыл маулут деб да бир джангылыкъ барды, кеслери бармай къалсала, дуа окъулмай , хызен этилмей къаллыкъ болур эдими?
"биз аллай оноу этген эдик, бир къауумла сыйынмай эселе, аланы бетлериндеди" - деди имам. Ким биледи бир къауум элле бек хазыр да болмазла быллай чотлагъа, бир къауум имамла да, алай эте эселе кеслерин тюз джюрютмейдиле. Окъумагъан имам болса, аны орнуна бек быллай затладан тартынмагъан бир адам табыллыкъды. Биз кесибиз да бу чотлада болушургъа керекбиз имамлагъа, ёргеде да аны джазыб кюрешдим да, хар ким осиятын этиб, эм азы бла. Биринчи атламыбыз бу болса, андан сора кёре барырбыз. Имам аллай бир адамны ичинде (Джума намазны аллы бла) айтыргъа тартынмады. Бу сагъышларын ачыкъ айтды, джолну кёргюзтдю, биз да анга джакъ болургъа кюреширге керекбиз. Имамла бир талай адамдыла, башха къауум адамла кёббюз.

Цитата
Самия пишет:
юйюмде осият этгенимде, джарамайды дегенимде, джуукъларым къызгъанчха санаб къойдула))) хычин ашамазлыкъларына къыйналыб))
ма кёресе да, бизни юйдегилерибиз бузадыла чотну...
 
Менде ол имам айтхан шаблонладан бири (осиятны къалай джазаргъа керек болгъаны) барды. Сюйсегиз былайгъа да салыргъа кюреширме, бир таб заманда...
 
Бисми-Лляхир-Рахманир-Рахим

Осият

Мен ауушсам, не къадар дженгил джуууб, юч неда беш къат кебинлеб, шариатыбыздача асырарсыз.
Мен ёлгенден санаб юч кюнден къайгъы сёз тохтасын. Арбазда уллу эшикле джабылсынла. Мени не къабырыма, не къабырлада мекямда, не межгитде, неда кимни болса да юйюнде эрден дууагъа джыйылмазгъа.

Шариатда болмагъан 3-7-40-52 кюн, джыл дууа, байрым ингир деген зат джюрюмесин. Сын ташны мийиклиги 100 см.-ден уллу болмасын. Мени ахлум, эмда Къуран бла сюннетге сыйыннган джамагъат осиятымы джугъун бузмай, толтурсунла. Мени юсюмде Къуран бла сюннетни тышында не азчыкъ да артыкълыкъ этилсе, разы тюлме.

Мени берлигим бар эсе, рысхымдан бериб, разы этсинле. Андан къалгъанны шариатдача юлешсинле.

Къуранда, сюннетде болгъан затны соруб, окъуб юренигиз, бу затха тырмашыгъыз.

Бу осиятымы ёлюгюмю чыгъаргъан сагъатда имам джамагъатха окъусун.
 
 
Ма бу бир вариантды, ким джазгъан эсе да билмейме, бир талай джылны алгъа бир межгитден алгъан эдим. Мындан такъылыракъ билгенле, кемчиликлерин эслегенле бар эсегиз, джазыгъыз.
 
Цитата
Тылмач пишет:
Мени не къабырыма, не къабырлада мекямда, не межгитде, неда кимни болса да юйюнде эрден дууагъа джыйылмазгъа.
бу эртден дууа деген адет ауушханны джууукъларына бек къыйын тийген затды. Эм бек джууукъ джууукълары алайсыз да эртденден ингирге деричи аякъда сюелиб, неда эшик аллында олтуруб чыгъадыла. Къыйналгъанлары бла алайсыз да къарыусуздула - арыйдыла, безийдиле, бир кесекчик джатханлай солургъа, кече ортасында хар кимден да алгъа эрден дууагъа барыб, анда да окъугъанлагъа иги кесек тынгларгъа керекдиле. Кечирек этгенле болсала да сёз джетдиргенле да чыгъадыла: "Айыбды ауушханы болгъанланы былай артда келиулери..." кибик сёзле бла. Ауушханы болгъан адамны джунчутмаз, ачыуун кетерир джанындан болууну орнуна, ызындан тюшюб, чырт тынчайыр мадар бермеген неге ушагъан затды?
 
Цитата
Тылмач пишет:
Бисми-Лляхир-Рахманир-Рахим

Осият

Мен ауушсам, не къадар дженгил джуууб, юч неда беш къат кебинлеб, шариатыбыздача асырарсыз.
Мен ёлгенден санаб юч кюнден къайгъы сёз тохтасын. Арбазда уллу эшикле джабылсынла. Мени не къабырыма, не къабырлада мекямда, не межгитде, неда кимни болса да юйюнде эрден дууагъа джыйылмазгъа.

Шариатда болмагъан 3-7-40-52 кюн, джыл дууа, байрым ингир деген зат джюрюмесин. Сын ташны мийиклиги 100 см.-ден уллу болмасын. Мени ахлум, эмда Къуран бла сюннетге сыйыннган джамагъат осиятымы джугъун бузмай, толтурсунла. Мени юсюмде Къуран бла сюннетни тышында не азчыкъ да артыкълыкъ этилсе, разы тюлме.

Мени берлигим бар эсе, рысхымдан бериб, разы этсинле. Андан къалгъанны шариатдача юлешсинле.

Къуранда, сюннетде болгъан затны соруб, окъуб юренигиз, бу затха тырмашыгъыз.

Бу осиятымы ёлюгюмю чыгъаргъан сагъатда имам джамагъатха окъусун.
Ас салям уа алейкум Тылмач, мен англагъаныма буу шаблонду... уллу билимим джокъду, ол себебден, билими болгъан бла оноулашдым. джууабы :
_______________

большим счетом бу Осият-Завещание тюлдю.
1. бу джазгъан эркиши эсе - кебин 3 къат болады. 5 къат тышырыулагъады.
2. долги должны быть расписаны им самим. кому он должен и кто ему должен. раздел имущества он заранее должен обсудить со знающими людьми и должен саам все определить. в том числе, надеюсь он знает о своем праве распорядиться 30% своего имущества по своему усмотрению, и определения их.
3. сын ташны если он хочет его может сам заранее приготовить, чтобы не оставлять "нож" на шее родных.
4. тут нет пожеланий, если у него таковые есть, кого бы он хотел чтобы помыли его, кто совершилбы Джаназа и так далее
________________
(все пунктуации сохранены)
 
Цитата
Каррачиолли пишет:
Ас салям уа алейкум Тылмач, мен англагъаныма буу шаблонду... уллу билимим джокъду, ол себебден, билими болгъан бла оноулашдым. джууабы :
уа алейкум салам!

Сёз джокъ, къошары болгъан къошсун. Ол имам да айтханлай, юлешген чотда бизде уллу къайгъы болмайды. Къайгъы джюрюген былайыды. Хар къайда да иши болгъан, болмагъан да маулутланы онауу къайгъылыды. Бизде проблема буду.
Цитата
Каррачиолли пишет:
большим счетом бу Осият-Завещание тюлдю.
1. бу джазгъан эркиши эсе - кебин 3 къат болады. 5 къат тышырыулагъады.
2. долги должны быть расписаны им самим. кому он должен и кто ему должен. раздел имущества он заранее должен обсудить со знающими людьми и должен саам все определить. в том числе, надеюсь он знает о своем праве распорядиться 30% своего имущества по своему усмотрению, и определения их.
3. сын ташны если он хочет его может сам заранее приготовить, чтобы не оставлять "нож" на шее родных.
4. тут нет пожеланий, если у него таковые есть, кого бы он хотел чтобы помыли его, кто совершилбы Джаназа и так далее

1. тамам
2. бу шаблонду, хар ким кеси борчун биле эсе джазсын, унутуб баш къойгъан эсе да башха айтханла болсала, алагъа да берилсин. Андан къалгъаннга да сёз джокъ.
3. сюйгенича этсин, кеси этмесе да аллай уллу болмагъан сын ташны башхала да этерге болурла.
4. къошама деген къошсун, бизде имам болгъан джерде намаз къылдыргъанны башхала эте болмазла хазна, бир бек уллу хапарлы адам болмаса, алагъа уа бизни юретир джерибиз болмаз. Джуугъанны уа джууукълары этедиле. Аланы да къошсун сюйген адам.

Мен джазгъанла болгъан адамлада да бирча болгъан затладыла, ол сеннге айтхан адам айтханла уа хар бир адамда бирер тюрлюдю. Таб джарашдырыб къошулсун десе къошайыкъ. Алай а бу халы бла да "осият" бола болур. Адам была ючюн къайгъырады...
 
Тылмач, сёзюм джокъду джазгъанынга, алай болса да, осиятны джаза билирге керекли болур, хар бирибизге да. аны бла, шаблон огъуна болсада, разы эдим таб келишиб.тюзю бла джазылса. артагъысына шагъыш эткенлигимди. мадар баресе, шаблон этилинсе да, андан теберед бизни осиятыбыз да. медреседе, билимли адамла бардыла, хапарлыса бизден бек сен ) сау бол
 
Бисми-Лляхи-Р-рахмани-Р-рахим

Къарачай-Черкесияны Муфтийи маулутну, некяхны шариат бла къалай бардырыргъа кереклисини юсюнден Фетва (Оноу) этгенди.

Республиканы муслиманлары ол эки зат бла байламлы дин джумушларын анда кёргюзюлген чекледе бардырыргъа керекдиле. Ансы маулутда, некях этиуде болуучу керексиз джоюмла кёблеге къыйын тиедиле. Ол джоюмладан а не ёлгеннге, не джангы къуралгъан юйдегиге хайыр джокъду.

Къарачай-Черкесияны Муфтийини бу республикан газетледе басмаланнган Фетвасын имамла, къалгъанла да ажымсыз толтурургъа борчлудула. Амин.


2017 дж. февралны 2 "КЪАРАЧАЙ"
Дин
Ф Е Т В А
ПОХОРОННОПОМИНАЛЬНЫЕ ОБРЯДЫ И НИКЯХ


Похоронно-поминальные обряды являются важной частью общественной жизни. Правильное соблюдение этих обрядов несет сауаб душе усопшего, а живущим – мир и успокоение.

Излишества и нарушения при выполнении этих обрядов не приносит пользы умершему, а среди живущих несут разлад и склоки.

К сожалению, подобные излишества и нарушения стали неотъемлемой частью проводов души усопшего в иной мир.

Не соблюдение Фетвы большой грех перед Всевышним и является обязательным к исполнению для всех мусульман нашей республики.

О МАУЛИДЕ

Маулид является восхвалением Пророка Мухаммада да будет Ему мир и благословение Аллаха, о чем в Священном Коране Всевышний говорит: «Поистине, Аллах и Его Ангелы благословляют (восхваляют) Пророка! О Вы, которые уверовали! Благословляйте (восхваляйте) Его и приветствуйте усердно».

В тафсире разъясняется, что восхваление Пророка (с.а.с.) Аллахом равнозначно приветствию, восхваление ангелами приравнивается к возвышению, а люди должны восхвалять Пророка (с.а.с.).

Основываясь на этом ясном аяте, ученые создали маулид, который читают в месяц рождения Пророка (с.а.с.), при завершении строительства дома и других событий. Также разрешается чтение Маулида на поминках, по настоянию родственников покойного. По шариату на поминках следует читать Священный Коран и делать зикр.

О ПОХОРОННО-ПОМИНАЛЬНЫХ ОБРЯДАХ

Основываясь на изречениях Всевышнего: «Просите Меня и Я приму ваши просьбы. Вспоминайте Меня и Я буду вас помнить. Благодарите Меня и не делайте неверие», разъясняем, что согласно шариата, обязательным при проведении похорон является только джаназа-намаз.

При совершении джаназа-намаза имам-хатыб должен приглашать присутствующих мусульман принять в этом участие, а не требовать этого от них, помня, что в религии нет принуждения. Аллах говорит нам: «Кто приближается ко Мне на ладонь, к тому Я приближаюсь на локоть, кто ко Мне идет шагом, к тому Я спешу бегом».

Имам-хатыб не должен обмывать покойного. Это совершают родственники, а имам-хатыб руководит омовением. По просьбе родственников покойного или при их отсутствии, имам-хатыб может произвести омовение покойного.

При похоронах покойного, его родные могут плакать, но тихо. Нельзя при этом громко кричать и причитать. Но лучше, если они проводят терпение и смерть покойного воспримут достойно и молча, так как жизнь дает и забирает только Всевышний Аллах.

Совершение церемонии обряда джаназа-намаз можно проводить по мусульманину, умершему без явных признаков неверия. Покойный мужчина заворачивается в три слоя белого хлопчатобумажного кафына, покойная женщина в пять и не более.

Деур не совершать и деньги садакъа на тело покойного не ставить.

Совершение хатм-Корана перед выносом покойного решается имам-хатыбом по согласию с читчиками и учетом реальных возможностей.

Перед совершением джаназа-намаз имам-хатыб или его заместитель обязаны разъяснять всем присутствующим правила выполнения обряда намаза. Если позволяет время, читается сура Ясиин.

По возвращении в дом покойного, после захоронения умершего в целях повторного соболезнования, имам-хатыб или его заместитель обязан разъяснить родственникам и всем присутствующим в доме, порядок проведения поминок.

Поминальные обряды являются рекомендуемыми, а не обязательными. Совершение отдельными мусульманами дорогостоящих, расточительных поминок, непосильных для многих мусульман, является большим грехом.

В течении трех дней после похорон во дворе покойного пища не готовится. Семью покойного и остающихся на ночь гостей кормят соседи. Соседям и пришедшим на соболезнования людям принимать пищу является

запретным. При отсутствии помощи от соседей разрешается приготовление пищи в семье родственников покойного.

Жертвоприношение при этом запрещается. Покупать крупнорогатый скот для проведения поминок нельзя, но помощь родным от соседей покойного, в первые три дня после его смерти - дело очень богоугодное.

Три дня после похорон, рано утром на кладбище к могиле не ходить, чтение Корана проводить в мечети, на третий день дома у покойного не собирать для чтения маулида. Чтение Священного Корана в течение 40 дней проводить в мечети.

После трех дней до 52-го дня, в один из пятничных вечеров разрешается провести поминки согласовав с имамом количество приглашенных на этом первом маулиде не возбраняется резать одного барана, если есть возможность это сделать не занимая денег, а покупать сладости и делать другие расходы запрещается.

Вторые поминки на 52-й день (держаться того, что именно в тот день проводить, нельзя), в любой удобный день для семьи, можно пригласить имама вместе с читчиками. Также не возбраняется резать не более двух баранов, если есть возможность это сделать не занимая денег. Годовщина отмечается в таком же порядке.

Никаких кульков, подарков не готовить и раздачу сумок не производить. Покупать новую одежду для раздачи запрещается - Харам.

Тем кто не будет придерживаться этих требований, имаму проводить поминки запрещается.

Совершением похоронно-поминальных обрядов руководит имам-хатыб религиозного общества данного населенного пункта или его заместитель. Имам-хатыб из другого населенного пункта без разрешения Муфтия проводить любые богослужения и обряды не имеет права.

Камень на могиле мусульманина должен быть не большим и без портрета.

Неисполнение данного порядка имам-хатыбом или его заместителем Муфтием ДУМ КЧР будет расценено как соблюдение норм шариата, вплоть до отстранения от должности виновных.

Имам-хатыб и его заместитель не вправе участвовать в проведении обрядов и богослужений, если мусульмане не выполняют этих предписаний.

О НЕКЯХЕ

Согласно норм шариата первыми и необходимыми условиями для совершения некяха являются:

- достижение женихом и невестой совершеннолетия и способность жениха содержать семью материально;

- согласие на брак новобрачных и их родителей;

- согласие должно быть услышано непосредственно от вступающих в брак или oт их авторитетных доверенных людей, находящихся в здравом уме и трезвом состоянии. Доверенными лицами от обеих сторон могут быть минимум по двое мужчин-мусульман;

- Махр (подарок мужа жене).

Церемонию некяха обязан проводить только имамхатыб, если он отсутствует или болен его заместитель. Некях проводится в помещении мечети, при этом необходимо соблюдать обряд, предусмотренный нормами шариата.

Нарушение норм шариата порождает зло, ответственность за которое перед Всевышним Аллахом возлагается не только на нарушителя, но и на сорок последующих за ним поколений. В то же время за добро, высшим проявлением которого является соблюдение Законов Аллаху Тагала, т.е. норм шариата, на сорок поколений будет распространяться Милость Аллаха.

В случае, если при проведении похоронно-поминальных обрядов и некяха будут допущены нарушения, установленного Муфтием Духовного управления мусульман КЧР порядка предписано применять строгие санкции, вплоть до запрещения имаму участвовать в похоронах и поминках усопшего. Пренебрежение имамом Фетвы Муфтия повлечет отстранение имама от занимаемой должности.

Председатель Президиума
ДУМ КЧР, Муфтий

БЕРДИЕВ Исмаил хаджи
 
Тылмач,
скажи пожалуйста, откуда взялись эти цифры:
3 дня, 40 дней, 52 дня, 1 баран, 2 барана?
Почему сладости нельзя а баранов можно?
 
Тылмач, ob''yasni pojaluista, kto takoi
Муфтий i kakuju funkciju on vypolnyaet i doljen vypolnyat'?
There can be only one..
 
Цитата
AMG пишет:
Тылмач,
скажи пожалуйста, откуда взялись эти цифры:
3 дня, 40 дней, 52 дня, 1 баран, 2 барана?
Почему сладости нельзя а баранов можно?
масалихи мурсала (польза обществу) деб барды, анга кёре айтханбыз дей болурламы, къайдам. Эшик аллына адам келсе малсыз бек унарыкъды киши, алай кампет къалач а уа къууанчны шартларындан болгъаны, бушуугъа къошулмасынла дерге да боллукъдула... Ким биледи башха зат деген эселе да, меннге да айтылмагъанды. Бек билирге излеген, кеслерине сорургъа боллукъду.

Алгъада да айтханымча, мен чырт болурун излемейме - къалай тюрлю да. Бу фатуада да этилмесе боллукъ тюлдю деб айтылмайды. Дженгил огъуна къурутуб къойгъан къыйыныракъ болуру себебли, акъырын-акъырын тохтаса дей болурла. Хызен ол бу азыракъ болса, къуру ол сагъыш бла барыргъа излегенле азайыб, бу темада адамланы ауузундан тюше кетерик болур дегенча. Ансы бир къауум имамла (апендиле) огъай деб, къычырыб кюрешгенликге, бир къауумла бек огъай демейдиле. Ала огъай дерик болсала да, башхала табыладыла, тиширыула огъуна джыйылыргъа "огъай" демейдиле, бир къауум хапарлагъа кёре.

Аны бла, чырт джаратмадыгъыз эсе джазылгъанны этмедигиз да къойдугъуз.
 
Цитата
H!ghlander пишет:
Тылмач, ob''yasni pojaluista, kto takoi
Муфтий i kakuju funkciju on vypolnyaet i doljen vypolnyat'?
википедияда огъуна джазыла болурла бу хапарла (ол бир темада Сэстренка табханды "фетва" не болгъанын, сёз ючюн). Къараргъа излеген, алайгъа бир къарагъыз да къоюгъуз, мени да керексиз заманымы алыб айланмай. Не этгенин да мен билмейме, секретары башы тюлме. Мен былайда бир затла джазгъанлыкъгъа, эслеб, этмегенин этиб, башларыкъ болмаз. Бизге ол хапарла сорулмайдыла. Бизге кереклиси - бу маулуд чотладыла да (ёлгени болмагъан джокъбуз) айтдым (копировать этдим).
 
ne aktual'no
Изменено: H!ghlander - 24.03.2017 17:56:02
There can be only one..
 
Тылмач, Саубол джууаб бергенинге.
 
H!ghlander, AMG, сиз да сау болугъуз. Къыйынды бу маулуд чот бизде. Кёб болмай, бир джашны атасы ауушханды. Бир талай эгечи болгъан джангыз джашды, атасын джангыз къарнашы да аууруб, джаназыгъа келалмагъанды. Джаш мен имам къалай айтса (динде кереклиси къалай эсе дегенлиги) алай этилсе излейме десе. Имам динде болгъаныча айтыргъа кюрешеди, алай а энди ол ауушхан бла эки къарнашдан туугъанла къошулуб, маулудну башны этмей боллукъ тюлдю деб, къайгъы чыгъарадыла. Джашындан эсе кеслерин эркин кёрюб, имамдан эсе билимли кёрюб... Кеслери уа не намазны, не оразаны, не башханы билмейдиле. Джангыз бир намазны къойгъаны ючюн мингле бла джылла азаб боллукъду деб, айтылыбды динибизде, аны къайгъылы болмайдыла. Бизде этилген халы бла чырт джукъгъа келишмеген маулудду быланы къайгъылары. Сууабны излегенлерине ийнаннган аны бла къыйынды, ансы сууабны излеселе, алгъы бурун кеслери азабдан къутхарыргъа тырмашыб, динде борчларын тындыра тебрерик эдиле. Сора динде къалайды деб, имамлагъа, башха билимли адамлагъа сорур эдиле. Алай тюл эсе неди быланы бу къайгъылары, не излейдиле бу маулудла бла...? Кеслери къаллай бир ачхасын келтирликдиле этиллик маулудну? Хар не джоюмун тындырсала, джашы къошулмай, узакъдан огъуна къараб къояр эди...

Аны кибик, къайгъы кёбдю. Барыбыз тохтатыр джанындан болургъа керекбиз бу тюрлю чотланы...
 
Ассаламу алейкум!
Бу маулутланы къурутур джаны бла Муфтиятда кюрешиу барады, алай а энди бир кёб адам къаршчы чыгъыб да тебрегендиле. Тёрт джанындан Муфтиятда айтылгъанны тюзге санамагъанла, терс айтадыла дегенле, кеслери табсыз кёргенлеринде Муфтиятны бир къауум башчыларын сёгюуле. Алгъа да айтханымча, къайгъы кёбден кёб болуб баргъанча кёрюнеди. Алай а бизникиге ушаш фатуаны сёз ючюн бир талай джылны алгъа Дагъыстанны Муфтияты да чыгъаргъанды. Интернетде кёб видеолары салыныбды. Сёз ючюн, Дагъыстанны Муфтиятын эм белгили имамларындан Махачкаланы имамы Мухаммад Расул Сааудевни видеосу, бери да салама. Быланы да салгъаным, биздеги 52, джыл хапарланы айтханла не быладан юреннгендиле неда Тюркден (башха бир талай джерден да юреннгенле да болурла, кёбюсюне дегенча айтама), сора бу темалагъа эм джумушакъ къарагъанла быладыла, ансы башха кёбюсю ол сёзлени эшитирге огъуна излемейди (Саудиядагъыла кибик):



Узун видеогъа къараргъа излемеген, заманы джетмегенлеге 24 минутдан башласын, алайсыз барысына да къаралса артыкъ боллукъ тюлдю.
Мынга ушаш кёб имамланы башха видеолары да бардыла. Сёз ючюн Зурпуханов Шамильни видеосу:



Была барысы да джаратмай, бизни Муфтият да джаратмай эсе бу адетлени, кимге эм неге керекдиле была?
Изменено: Тылмач - 26.04.2017 11:27:16
 
Къуранны да ёлгенлеге къуру окъургъа кюрешгенле, Къуранны башха джукъгъа джарамай, ёлгенлеге окъулургъа ашырылгъан Китаб кибик сагъышлы адамла энтда кёбдюле.

Тюлдю алай.

Аллаху Тагъаля Къуранны алгъы бурун окъуб, магъанасын англаб, анга кёре джашаргъа деб, ашыргъанды! Андан къалса, саула окъуб, сууаб алсынла, юренсинле, окъусала да тынчлыкъ табсынла кибик кёб файдасы барды сау адамны кесине.

Ашырылгъаны да саулагъады!
Изменено: Тылмач - 26.04.2017 11:33:26
 
 
https://vk.com/clubkibvi?w=wall-86191348_1388

Комменты тоже смотрим ))
Аш-Шафи'и "Я не знаю более священной науки, после науки о халяле и хараме, чем наука о медицине."
 
Самое главное в этих делах не растраты, не показуха, не кредиты...
Самое важное, самое тяжелое- это является НОВОВВЕДЕНИЕМ.
К сожалению, на эту сторону вопроса не указывают зачастую, или говорят как бы между прочим. Как не говорят вообще о нововведениях, т.к. большинство муфтиятов и мечетей полны нововведений. И общее порицание нововведений приведет к самопорицанию. В Дагестане, у суфистов, религия в основном состоит из "хороших нововведений".
Это и является основой проблемы. И в этом же кроется и ее решение
Аш-Шафи'и "Я не знаю более священной науки, после науки о халяле и хараме, чем наука о медицине."
 
АбуАхмад, В моем понимании, основой любой проблемы является непонимание того что делает человек. Творец не дает человеку испытания(в религиозном понимании) или задачи(в научном понимании), которые человек не может осознать. Любую вещь, с которой сталкивается человек в частности или общество в целом, возможно понять разумом и принять оптимальное решение. Обстоятельства в мире меняются, какие то проблемы уже не существуют, какие то проблемы являются новыми в жизни общества. Конечно есть и базовые вещи, которые будут актуальны всегда. Но на то и дан Всевышним разум, чтобы уметь различать добро и зло. Если на все времена на все случаи жизни расписаны рецепты, то какой смысл в том чтобы человек обладал интеллектом, волей и свободой выбора? В данном случае нужно рассматривать проблему с позиции практической пользы для людей. Я лично считаю что все это лишнее. Человек ушел в иной мир, так задумано Творцом что люди умирают, и этот порядок не изменить. Три дня для траура достаточно, далее нужно смириться. Трата своих и чужих времени и денег на якобы воспоминания об ушедшем человеке есть расточительство в прямом смысле этого слова. Никто не мешает вспоминать умерших в своей душе или в кругу родственников за чаепитием, зачем это делать масштабно? По моему и без религиозных наставлений тут все предельно ясно и понятно.
 
Цитата

Автор пишет:
АбуАхмад, В моем понимании, основой любой проблемы является непонимание того что делает человек. [quote]

Во-первых, религия Аллаха нуждается в изучении и понимании того, что от нас хочет Аллах. Но не в том, чтобы оценивать положения религии с точки зрения нашего разума )
И, действительно, есть проблема с непониманием того, что и ЗАЧЕМ мы делаем.
Религиозные дела, дела поклонения, совершаются ради того, чтобы ДОСТИЧЬ ДОВОЛЬСТВА АЛЛАХА.
А как нам достичь этого? Как нам узнать, чем же доволен Аллах?
Только посредством того, что нам поведает Сам Аллах либо в Своем Слове- Къуране, либо через Своего Посланника, мир ему и благословение.
Если же кто-то совершает дело, о котором нет указания, то тем самым утверждает, что Аллах доволен этим делом. Но т.к. на это нет указания, это наговаривает на Аллаха без знания, ложь на Него и искажение Его религии....


[quote]
Творец не дает человеку испытания(в религиозном понимании) или задачи(в научном понимании), которые человек не может осознать. Любую вещь, с которой сталкивается человек в частности или общество в целом, возможно понять разумом и принять оптимальное решение.
[quote]

Хадж тоже требует больших материальных затрат. Другое дело, что его совершение обязательно только при наличии возможности. Нет необходимости брать в долг или лезть в кредит. Но, даже если это было так, мы не стали бы отвергать хадж, потому что это явная, очевидная часть Ислама. В отличие от выдуманных похоронных обрядов.


[quote]
Обстоятельства в мире меняются, какие то проблемы уже не существуют, какие то проблемы являются новыми в жизни общества. Конечно есть и базовые вещи, которые будут актуальны всегда. Но на то и дан Всевышним разум, чтобы уметь различать добро и зло. Если на все времена на все случаи жизни расписаны рецепты, то какой смысл в том чтобы человек обладал интеллектом, волей и свободой выбора?[quote]


Ислам- очень гибкая религия, если кто разбирается. Но это касается бытовой, мирской части нашей жизни. Что касается дел поклонения, то они в общем неизменны на все времена. Пять намазов, пост в Рамадан, закят, хадж, молитва джаназа и т.д., всё это остаётся неизменным. И то, что не было религией 1400 лет назад, не станет религией и через 1400 лет.



[quote] В данном случае нужно рассматривать проблему с позиции практической пользы для людей. Я лично считаю что все это лишнее. Человек ушел в иной мир, так задумано Творцом что люди умирают, и этот порядок не изменить. Три дня для траура достаточно, далее нужно смириться. Трата своих и чужих времени и денег на якобы воспоминания об ушедшем человеке есть расточительство в прямом смысле этого слова. Никто не мешает вспоминать умерших в своей душе или в кругу родственников за чаепитием, зачем это делать масштабно? По моему и без религиозных наставлений тут все предельно ясно и понятно.




Ну, про это я сказал. Если б эти обряды были из Ислама, я б их делал по мере возможности. А так, не собираюсь, хоть стану миллиардером
Аш-Шафи'и "Я не знаю более священной науки, после науки о халяле и хараме, чем наука о медицине."
 
АбуАхмад, А ты не задумывался о том что в нашей жизни в целом и в каких то конкретных делах в частности должен быть смысл? Полагаю ты ответишь на этот вопрос что смысл жизни в первую очередь соблюдать обязанности и сторониться запретов с позиции исторически сложившегося ислама. А я после твоего ответа задам однозначно следующий вопрос, но с маленьким уточнением. Насколько я знаю исторически сложившийся ислам основан на толковании Корана и хадисов исламскими учеными, которые считаются авторитетами в этом деле, а также современными фетвами, если появляется необходимость объяснить что то новое. Ну а теперь собственно и вопрос: если практика жизни противоречит толкованиям этих ученых, то нужно верить здравому смыслу или верить толкованию этих ученых? И следом еще пару вопросов. Так зачем Творец наделил человека разумом, волей и свободой выбора? Неужели только для того чтобы заучить готовые решения? А как же способность человека заниматься творчеством? Или ты отрицаешь что человек в принципе способен на творчество?
Страницы: 1 2 След.
Читают тему (гостей: 1)

Форум  Мобильный | Стационарный